ETIKA PEMASARAN BATIK PERSPEKTIF ISLAM

  • Ellin Herlina
  • Nurul Hakiki
Keywords: Marketing, Ethics, Islamic Values, Characteristics of a Marketer, Pemasaran, Etika, Nilai-Nilai Islam, Karakteristik Seorang Pemasar

Abstract

Abstract
The Ethics required as guidelines of human behavior, including the perpetrators of a creative businessmen Manners used to manage risks faced by the body of the business or company. The competition is very important for the success or failure of the company to have achievement, like innovation, culture or implementation is good. The ethics of marketing to become one of the efforts of the company to face the competition industry. On the CV. Hafiyan marketing ethics applied to face the competition in the business.

Abstrak
Pedoman Etika yang Diperlukan untuk Perilaku Manusia, termasuk Pelaku Perilaku Bisnis Kreatif, digunakan untuk mengelola risiko yang dihadapi oleh tubuh bisnis atau perusahaan. Persaingan sangat penting untuk keberhasilan atau kegagalan, seperti inovasi, budaya atau implementasi yang baik. Etika pemasaran menjadi salah satu upaya perusahaan dalam menghadapi persaingan industri. Di CV. Etika pemasaran Hafiyan diterapkan untuk menghadapi persaingan dalam bisnis.

Published
2019-08-30
How to Cite
Ellin Herlina, & Nurul Hakiki. (2019). ETIKA PEMASARAN BATIK PERSPEKTIF ISLAM. Jurnal Ekonomi Manajemen, 1(2). Retrieved from https://oaj.stiecirebon.ac.id/index.php/jem/article/view/14